piątek, 30 października 2009

42. "Deszczowa piosenka", długowłosy poeta, piersi jak jabłuszka

Ten projekcik to moja interpretacja tematu "Deszczowa piosenka" w jesiennej wymianie ATC u Anek73. Pomysł spodobał mi się bardzo, wykonanie - tak jak umiałam.
Męczyło mnie jednak, że gdzieś już coś podobnego widziałam - i znalazłam!
Raymond Peynet, ur. w 1908 r. francuski rysownik.
Jego urocze obrazki zamieszczał w latach 50-tych "Przekrój".
Pamiętam je z oprawionych roczników mojego wujka.Długowłosy poeta i jego ukochana o piersiach jak jabłuszka to nieodmiennie bohaterowie jego rysunków.
Z rzadka spotykamy ich pojedynczo.
Zakochani nie zważają na kaprysy aury.Żadna pora roku nie powstrzyma miłości.

Rysunki emanują liryzmem...
...i delikatnym erotyzmem.
Miłosny zegar wskazuje natężenie stanu zakochania:
trochę, bardzo, namiętnie, do szaleństwa.
- Pani czas będzie moim. Chce pani za kwadrans namiętnie czy do szaleństwa trzydzieści?

5 komentarzy:

  1. Mam książkę z rysunkami Peyneta, dostałam ją od mojej pierwszej szkolnej miłości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te rysunki są genialne.dziękuję że je pokazujesz.Oj trzeba poszukać takiej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne rysunki :)
    ps Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam również po wyróżnienia !!

    OdpowiedzUsuń
  5. super, że znalazłam te rysunki u Ciebie - tyle wspomnień wróciło ... :)

    OdpowiedzUsuń